Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGarcía-Moya, Irene
TitelThe importance of connectedness in student-teacher relationships.
Insights from the Teacher Connectedness Project.
QuelleCham: palgrave macmillan (2020), XIII, 114 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-3-030-43445-8
SchlagwörterInterview; Qualitative Forschung; Quantitative Forschung; Skalierung; Autorität; Bindung; Entwicklungsphase; Wohlbefinden; Itemanalyse; Soziale Beziehung; Adoleszenz; Schulforschung; Sekundarbereich; Schüler-Lehrer-Beziehung; Lernumgebung; Klassenführung; Gesundheit; Relevanz; Forschungsprojekt; Großbritannien; Spanien
AbstractThis book argues for the importance of connectedness in student-teacher relationships during adolescence and advocates a more holistic and proactive approach to wellbeing in education. Combining education, psychology and health promotion perspectives, the book begins by providing an overview of theoretical frameworks in the study of student-teacher relationships and makes the case that good relationships with teachers are essential to students' well-being in school. The book then goes on to present the concept of connectedness and discusses the main challenges regarding its conceptualisation in school research. The author draws on qualitative findings from the Teacher Connectedness Project to offer an in-depth examination of the central attributes of student-teacher connectedness, as well as of the links between connectedness and authority from both students' and teachers' perspectives. This innovative project uses a synergistic approach to investigate the role of teachers as potential significant adults in students' lives. The final chapter offers a summary of the key practical implications for teachers and educators and makes recommendations for future research directions in this area. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: