Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelMaking the most of technology for learning and training in Latin America.
QuelleParis: OECD (2020), 115 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheOECD skills studies
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-92-64-41414-3
DOI10.1787/ce2b1a62-en
SchlagwörterBildungsbeteiligung; Soziale Ungleichheit; Digitale Medien; Informations- und Kommunikationstechnologie; Medieneinsatz; Medienkompetenz; Mediennutzung; Arbeitswelt; Erwachsenenbildung; Infrastruktur; Lehrer; Qualität; Schule; Soziale Ungleichheit; Lateinamerika; Offener Unterricht; Digitalisierung; Bericht; Empfehlung; Hochschulbildung; Zugang; Bildungsbeteiligung; Medienkompetenz; E-Learning; Schule; Offene Erziehung; Lehrer; Lehrerausbildung; Offener Unterricht; Arbeitswelt; Digitalisierung; Hochschulbildung; E-Learning; Erwachsenenbildung; Bericht; Empfehlung; Infrastruktur; Qualität; Zugang; Lateinamerika
AbstractDigitalisation is transforming the world of work and societies, and creating opportunities to learn and develop skills in new ways, times and places. The adoption and use of digital technologies can help Latin American countries close the skills gap with more advanced economies. This publication demonstrates how Latin American countries can realise the potential of new technologies for skills development in schools and all stages of life. It identifies barriers to accessing ICT infrastructure and connectivity limitations in Latin America, and provides recommendations on how they can be overcome to ensure that all students and citizens can benefit from new technologies for learning. The report explores the relationship between technology use in initial education and students' performance in Latin America, and how policies can best support teachers as digital tools enter their classrooms. Digitalisation provides new opportunities for lifelong learning and this report examines the potential of open education and MOOCs in reaching those adults who are most in need of training in Latin American countries. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: