Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLi, Jia; Cummins, Jim
TitelEffect of using texting on vocabulary instruction for English learners.
QuelleIn: Language learning & technology, 23 (2019) 2, S. 43-64Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Abbildungen 4; Anmerkungen 1; Tabellen 2
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1094-3501
SchlagwörterEmpirische Forschung; Digitale Medien; Vergleichende Analyse; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Schreiben
AbstractThis article reports on a study that examined the effectiveness of an intervention using text messages to enhance the academic vocabulary acquisition of English language learners (ELLs). With a random control trial design, the authors compared students' learning gain of target vocabulary (direct effect) and its subsequent impact on academic vocabulary learning (transfer effect) with and without the intervention treatment. The study included 108 undergraduate ELLs in a large Canadian university in Ontario. The intervention was aligned with the lesson plans of two comparable content-based courses on English for academic purposes required for the ELLs and aimed at teaching frequently used academic words embedded within the assigned course readings. The results indicated that, with the intervention, students learned significantly more target words. However, there was no difference between the treatment and control groups on academic vocabulary post-test performance measuring the transfer effect. The pedagogical implication of the findings and suggestions for future research are discussed. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language learning & technology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: