Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNetz, Hadar; Fogel, Orna
TitelInput-providing vs. output-pushing corrective feedback in dyadic tutoring sessions.
QuelleIn: System : an international journal of educational technology and applied linguistics, (2019) 87, S. 1-16Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Tabellen 4
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0346-251X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Korrektur; Feedback; Didaktische Grundlageninformation; Methodik; Hochschule; Tutor
AbstractThe current study investigates corrective feedback in Torah (Pentateuch) reading dyadic tutoring sessions. In this setting, corrective feedback is invariably explicit, which makes it possible to compare between feedback that is input-providing (recasts and explicit corrections) and output-pushing (prompts), without the confounding factor of feedback im/explicitness. Results indicate that input-providing feedback led to higher frequencies of successful repair than did output-pushing feedback. However, microanalysis revealed that this advantage was usually short-lived, as the pupils typically repeated the original error soon after its successful repair. In contrast, although output-pushing feedback resulted in more forms that still needed repair, microanalysis revealed that following output-pushing, fewer episodes were required until accurate and fluent reading was achieved. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "System : an international journal of educational technology and applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: