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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
This coda article offers unified theoretical accounts of the major findings of the empirical studies in this special issue of Optimizing Second Language Practice in the Classroom: Perspectives from Cognitive Psychology. The authors present a theoretical framework from cognitive psychology (desirable difficulty framework) and link it to the ideas of second language (L2) difficulty. They argue that practice condition, linguistic difficulty, and individual differences need to be taken into account for creating optimal, deliberate, and systematic L2 practice. The desirable difficulty framework may serve as a theoretical foundation to better understand the role of practice on L2 acquisition, as well as to gain insights into effective L2 teaching. Future directions for research are presented to further develop this emerging field of L2 practice. (Verlag, adapt.).
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update
2022/2
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Standortunabhängige Dienste
0026-7902
Suzuki, Yuichi; Nakata, Tatsuya; Dekeyser, Robert: The Desirable Difficulty Framework as a Theoretical Foundation for Optimizing and Researching Second Language Practice. 2019.
3342492
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