Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMoradkhani, Shahab
TitelEFL teachers' perceptions of two reflection approaches.
QuelleIn: ELT journal, 73 (2019) 1, S. 61-71
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-8290; 0307-8337; 0951-0893; 1477-4526
SchlagwörterEmpirische Forschung; Tagebuch; Unterrichtsmitschau; Englischunterricht; Fremdsprachenunterricht; Lehrer; Tagebuch; Unterrichtsmitschau; Empirische Forschung; Lehrer; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Reflexion (Phil)
AbstractThis study explored EFL teachers' perceptions of two popular reflection approaches, namely teaching journal and peer observation. The participants consisted of two cohorts of 10 and 11 EFL teachers who attended separate practicum courses in two consecutive years. Each participant was required to submit five teaching journals and five observation forms during the course. At the end, focus group interviews were held to examine participants' perceptions of their reflection experiences. Research findings indicated that the teachers generally favoured peer observations over teaching journals. This preference was attributed to the evaluation criteria in observation forms, alternative teaching models the participants were exposed to, and collegial collaborations developed through post-observation discussions. The teachers also argued that receiving feedback on journal entries, conducting observations prior to keeping journals, and establishing criteria to guide journal writing could further the benefit of the two reflection approaches. The implications for teachers and teacher education are discussed. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ELT journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: