Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEllis, Rod; Li, Shaofeng; Zhu, Yan
TitelThe effects of pre-task explicit instruction on the performance of a focused task.
QuelleIn: System : an international journal of educational technology and applied linguistics, (2019) 80, S. 38-47Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Anmerkungen 4; Tabellen 4
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0346-251X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Englischunterricht; Fremdsprachenunterricht; Empirische Forschung; Vergleichende Analyse; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Aufgabenstellung
AbstractThis study investigates the influence of pre-task explicit instruction on the performance of a focused task. 72 eighth-grade EFL learners were randomly assigned to two treatment conditions: Explicit Instruction + Task (EI) and Task-Only. Both groups performed two oral dictogloss tasks designed to provide opportunities for the production of past passive constructions. The EI Group received a brief grammar lesson on the English passive voice followed by 5 min of practice activities prior to task performance. The Task Only Group performed the same task but with no pre-task instruction or practice. The learners' task performance was coded on measures of complexity, accuracy, and fluency. The results showed that the pre-task instruction led to more frequent but not more accurate use of the target structure and that it had detrimental global effects on the complexity, accuracy and fluency of the learners' production. The results are considered in relation to a key issue in task-based instruction, namely whether or not to teach a grammatical structure prior to the performance of a focused task. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "System : an international journal of educational technology and applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: