Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEckerlein, Nicole; Roth, Anne; Engelschalk, Tobias; Steuer, Gabriele; Schmitz, Bernhard; Dresel, Markus
TitelThe role of motivational regulation in exam preparation.
Results from a standardized diary study.
QuelleIn: Frontiers in psychology, 10 (2019) Art. 81, 9 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1664-1078
DOI10.3389/fpsyg.2019.00081
SchlagwörterFragebogen; Fragebogenerhebung; Tagebuch; Motivationsforschung; Motivationsförderung; Motivationsstörung; Motivation; Planung; Strategie; Student; Tagebuch; Universität; Hochschule; Prüfungsvorbereitung; Fragebogen; Studentin; Hochschulbildung; Prüfungsanforderung; Planung; Prüfungsanforderung; Prüfungsvorbereitung; Lernprozess; Motivation; Lernmethode; Lerntagebuch; Hochschulbildung; Universität; Hochschule; Strategie; Umsetzung; Student; Studentin
AbstractPrevious studies have shown that the use of motivational regulation strategies has the potential to sustain invested effort and persistence in the learning process. Combining different methods (questionnaires and standardized diaries), the present study aimed to determine the role of motivational regulation in an exam preparation period. Motivational regulation is differentiated in a quantitative (extent of strategy use) and a qualitative (planning, implementing, monitoring, and correcting strategy use) aspect. One hundred and fifteen university students reported the quantity and quality of their motivational regulation strategy use in a pretest and kept a standardized learning diary focused on motivational difficulties and invested effort over a 14-day period just before an exam in their studies. Exam performance was assessed afterward. Results revealed positive effects of both aspects of motivational regulation on invested effort in exam preparation and exam performance. Moreover, a high quality of motivational regulation was associated with reduced negative effects of motivational difficulties on invested effort during studying-implying that motivational regulation can buffer against specific motivational problems occurring in the learning process. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Frontiers in psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: