Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAllmen, Benjamin von; Schüpbach, Marianne; Frei, Lukas; Nieuwenboom, Wim
TitelThe effect of utilization of extended education offerings and of their quality on reading achievement at open-attendance all-day schools.
QuelleIn: International journal for research on extended education, 7 (2019) 1, S. 5-19
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2196-3673; 2196-7423
DOI10.3224/ijree.v7i1.02
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-216196
SchlagwörterBildungsqualität; Korrelation; Längsschnittuntersuchung; Sekundäranalyse; Sozialer Hintergrund; Sozioökonomischer Status; Längsschnittuntersuchung; Schweiz; Nutzung; Bildungsangebot; Ganztagsschule; Korrelation; Bildungsangebot; Sekundäranalyse; Lesekompetenz; Schuljahr 01; Schuljahr 02; Primarbereich; Ganztagsschule; Ganztagsunterricht; Lesefertigkeit; Lesekompetenz; Leseleistung; Nutzung; Deutschsprachige Schweiz; Schweiz
AbstractThis paper investigates the effect of primary school students' utilization of extended education offerings and of the quality of extended education on reading achievement in the German-speaking part of Switzerland. All-day schools are being set up. Among other reasons, as a means to level the increasing scholastic demands in the primary schools. In this context, it is expected that students' utilization of extended education will have a positive impact on their reading achievement. The authors analyzed data on 1,002 students from the longitudinal 'EduCare-TaSe: All-Day School and School Success?' study. Extended education offerings did not have a general effect on reading achievement. There was also no compensatory effect regarding the language spoken at home or socioeconomic status. However, the quality of extended education offerings had a positive effect on reading achievement in students with long-term utilization of extended education offerings. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal for research on extended education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: