Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMuja, Ardita; Blommaert, Lieselotte; Gesthuizen, Maurice; Wolbers, Maarten H. J.
TitelThe vocational impact of educational programs on youth labor market integration.
Gefälligkeitsübersetzung: Der Einfluss von Bildungsprogrammen auf die berufliche Integration der Jugend.
QuelleIn: Research in social stratification and mobility, (2019) 64, Art. 100437, 18 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0276-5624
DOI10.1016/j.rssm.2019.100437
SchlagwörterBerufsausbildung; Jugendarbeitslosigkeit; Niederlande; Berufliche Integration; Regionaler Arbeitsmarkt; Ausbildung; Auswirkung; Arbeitslosenquote; Berufsbildungssystem; Absolvent; Ausbildung; Berufsausbildung; Arbeitslosenquote; Berufliche Integration; Berufsbildungssystem; Regionaler Arbeitsmarkt; Übergang Ausbildung - Beruf; Jugendarbeitslosigkeit; Auswirkung; Absolvent; Jugendlicher; Niederlande
AbstractMuch research is done on the impact of vocational education and training (VET) systems on youth's transition from school to work. However, this research treats vocational education within countries as a homogeneous entity and as if the 'vocational effect' equally applies to the entire VET system, while nuanced insights in the within-country heterogeneity of the vocational impact are remarkably scattered. This study attempts to open this black box by investigating to what extent the vocational specificity of educational programs has a positive impact on having a paid job and experiencing immediate job entry and job matching among recently graduated VET school-leavers in the Netherlands. Additionally, we theorize and test the moderating role of regional youth unemployment rates. Unique to this study are the two vocational measurements of programs, which were obtained by assessments of professionals involved in the programs (e.g. teachers, managers, education coordinators). Using data from the VET survey and VET expert survey - covering 114 educational programs between 2010 and 2014 - our multilevel models generally show a positive vocational impact of programs on youth's labor market opportunities. Unexpectedly, the vocational impact does not vary with regional youth unemployment rates. We reflect on our findings within the context of current school-to-work literature. (Author's Abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in social stratification and mobility" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: