Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMerola, Rachael H.; Coelen, Robert J.; Hofman, W. H. A.
TitelThe Role of Integration in Understanding Differences in Satisfaction Among Chinese, Indian, and South Korean International Students.
QuelleIn: Journal of studies in international education, 23 (2019) 5, S. 535-553Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1028-3153; 1552-7808
DOI10.1177/1028315319861355
SchlagwörterForschung; Auslandsstudium; Australien; Forschung; Lernen; Mobilität; Student; Strategisches Management; Lehren; Hochschulbildung; Internationalisierung; Globalisierung; Lernen; Lehren; Internationalisierung; Mobilität; Globalisierung; Hochschulbildung; Hochschulpersonal; Auslandsstudium; Strategisches Management; Student; Australien
AbstractThis study uses a quantitative approach drawing on data from the International Student Barometer (N = 5,242) to investigate the relationship between integration, nationality, and self-reported satisfaction among Chinese, Indian, and South Korean undergraduate international students studying in the United Kingdom, the United States, and Australia. Results indicate that nationalities vary significantly in satisfaction levels, with Indian students more satisfied than Chinese or South Korean students. Furthermore, integration is predictive of satisfaction, and academic integration has a greater impact on satisfaction than does social integration. Compellingly, academic and social integration help explain the association between nationality and satisfaction. This study demonstrates that academic and social integration partly accounts for differences in satisfaction among nationalities, opening avenues for future research with practical implications for universities. (HoF/text adopted).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2020/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of studies in international education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: