Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYanaprasart, Patchareerat; Melo-Pfeifer, Silvia
TitelStudents' perceptions of authenticity of plurilingual non-native teachers in multilingual higher education settings.
An exploratory and comparative case study of Geneva and Hamburg.
QuelleIn: European Journal of Higher Education, 9 (2019) 3, S. 327-342Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2156-8235
SchlagwörterForschung; Lehre; Fremdsprache; Studium; Hochschullehrer; Student; Ausland; Schweiz
AbstractThis paper addresses the issue of students' perceptions of non-native teacher authenticity, combining the literature accounts of authenticity in the fields of foreign language learning, and teacher authenticity (both teachers' skills and teachers' linguistic resources). The data Analysis from an exploratory and comparative angle, involving two European Higher Education Institutions, reveals that: (i) assessing plurilingual teachers whose mother tongue is not the language of instruction is contextually, institutionally and disciplinarily bound; (ii) students are aware of the constraints and opportunities related to the teaching situation and are willing to sacrifice some 'correctness' in order to gain in multilingual and intercultural 'depth'. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2020/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European Journal of Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: