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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
This paper contributes to the analysis of impacts a university might experience with an increased degree of autonomy. Most autonomy studies have empirically considered the legal, political and financial relationships between state authorities and universities in different national contexts. Nevertheless, most of these studies focus on the changes experienced by European universities with increased autonomy. This paper argues that the focus on the Western European perspective limits the conclusions drawn from the relatively homogeneous policy context that frames the perspectives of university autonomy under investigation. This paper will advance research on autonomy and the understanding of changes produced by expanded autonomy in two concrete cases that occurred in contrasting policy frameworks: the University of Tampere, Finland, and the University of São Paulo, Brazil. (HRK / Abstract übernommen).
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Standortunabhängige Dienste
0263-9769; 0951-5224
Kohtamäki, Vuokko; Balbachevsky, Elizabeth: An explorative study of the consequences of university autonomy in Finland and Brazil. 2019.
3337638
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