Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAsderaki, Foteini
TitelResearching the European Higher Education Area external effectiveness.
Regime complexity and interplay.
QuelleIn: European Journal of Higher Education, 9 (2019) 1, S. 40-57Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2156-8235; 2156-8243
DOI10.1080/21568235.2018.1562951
SchlagwörterGlobalisierung; Bologna-Prozess; Hochschulsystem; Ausland; Europa
AbstractThe European Higher Education Area (EHEA) constitutes an international regime which attempts to solve intra-European problems, as well as to respond to global challenges. Using the regime complexity approach, this article investigates the external effectiveness of the EHEA, which refers to its ability to play a key-role in the Higher Education (HE) regime complex consisting of overlapping and non-hierarchical institutions governing this area. It is also related to the EHEA capacity to become a co-shaper of an emerging global HE agenda and governance architecture as well as to influence policy outcomes and tools embedded in the world order settings. Taking into consideration the leading role of EU within the EHEA our analysis demonstrates that EHEA/EU employs an interplay management strategy aiming to promote and co-shape the HE global order. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2019/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European Journal of Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: