Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAndoh, Harris
TitelEvaluating Institutional Grants at African Universities.
QuelleIn: International higher education, (2019) 98, S. 30-31Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1084-0613; 2372-4501
SchlagwörterAfrika
AbstractThe new missions of African universities-coping with massification, becoming research intensive, and attaining world-class status-require tremendous amounts of funding. Most African governments have chosen to provide their public universities autonomy to secure foreign grants from national governments, universities in developed countries, the international donor community, and philanthropic organizations. However, the impact of these initiatives is difficult to measure, given that most universities lack proper institutional evaluation mechanisms to record and track the outcomes of such projects/programs after they are completed. This article seeks to promote institutional evaluation as a critical tool for decision-making on performance improvement in order to assure better value for money in African universities. (HoF/text adopted).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2019/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: