Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAmmar, Ahlem; Mohamed Hassan, Rania
TitelTalking it through: Collaborative Dialogue and Second Language Learning.
QuelleIn: Language learning, 68 (2018) 1, S. 46-82Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 2; Anmerkungen 4; Literaturangaben; Tabellen 6
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0023-8333; 1467-9922
DOI10.1111/lang.12254
SchlagwörterEmpirische Forschung; Diktat; Vergleichende Analyse; Fremdsprachenunterricht; Französischunterricht; Kanada
AbstractThis quasi-experimental study examined the potential benefits of zero-error dictation, a teaching technique based on dialogue-driven dictation, and the extent to which target linguistic features and proficiency levels mediated its effects on second language (L2) learners' accurate use of French grammatical morphology. Seventy-nine learners of L2 French in four Grade 5 and 6 classes in the Montreal area were assigned to two conditions: traditional dictation (comparison) group and zero-error dictation (experimental) group. The instructional intervention, which consisted of five sessions spread over a 5-week period, targeted four different morphological features. Learners' knowledge of the target features was tested immediately before the experimental intervention started and immediately after it ended. Findings indicated that the experimental treatment group outperformed the comparison group and that learners' gain scores varied across the target structures and learner proficiency levels. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: