Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWaddington, Julie
TitelTeacher understanding and implementation of motivational strategies in ELT.
QuelleIn: ELT journal, 72 (2018) 2, S. 162-174
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Abbildungen 1; Tabellen 4
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-8290; 0307-8337; 0951-0893; 1477-4526
SchlagwörterEmpirische Forschung; Qualitative Forschung; Lehrer; Motivation; Methodik; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht
AbstractThis article explores how teachers understand and implement motivational strategies in an ELT context. A qualitative study was carried out with 26 experienced in-service primary school teachers. The study identified initial understandings of the concept of motivation and specific ways in which teachers aimed to implement motivational strategies in their classrooms. The findings verified the hypothesis that teachers' understandings of motivation were limited and did not reflect the theoretical advances made over recent decades in ELT-related motivational research. The study traced the changes in understandings resulting from a 30-hour, in-service staff training programme developing a process-oriented approach to motivation. The results show that significant changes in understandings can be achieved through focused training activities, with participants expressing clear intentions to apply their new understandings in their classrooms in a way which will shift the emphasis from current teacher-centred approaches to more learner-sensitive environments. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ELT journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: