Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTreffers-Daller, Jeanine; Parslow, Patrick; Williams, Shirley
TitelBack to Basics: How Measures of Lexical Diversity Can Help Discriminate between CEFR Levels.
QuelleIn: Applied linguistics, 39 (2018) 3, S. 302-327Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen; Abbildungen 2; Tabellen 5
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1477-450X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Essay; Vergleichende Analyse; Wortschatz; Europa
AbstractThis study contributes to ongoing discussions on how measures of lexical diversity (LD) can help discriminate between essays from second language learners of English, whose work has been assessed as belonging to levels B1 to C2 of the Common European Framework of Reference (CEFR). The focus is, in particular, on how different operationalizations of what constitutes a 'different word' (type) impact on the LD measures themselves and on their ability to discriminate between CEFR levels. The results show that basic measures of LD, such as the number of different words, the TTR (Templin 1957), and the Index of Guiraud (Guiraud 1954) explain more variance in the CEFR levels than sophisticated measures, such as D (Malvern et al. 2004), HD-D (McCarthy and Jarvis 2007), and MTLD (McCarthy 2005) provided text length is kept constant across texts. A simple count of different words (defined as lemma's and not as word families) was the best predictor of CEFR levels and explained 22 per cent of the variance in overall scores on the Pearson Test of English Academic in essays written by 176 test takers. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: