Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYan, Xun; Zhang, Cong; Fan, Jason Jinsong
Titel"Assessment knowledge is important, but...": How contextual and experiential factors mediate assessment practice and training needs of language teachers.
QuelleIn: System : an international journal of educational technology and applied linguistics, (2018) 74, S. 158-168Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Abbildungen 1; Tabellen 1
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0346-251X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Qualitative Forschung; Lehrer; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Bewertung; China
AbstractThis qualitative study examined how contextual and experiential factors mediate language assessment literacy (LAL) development for three secondary-level English as a foreign language (EFL) teachers in China. Through semi-structured retrospective interviews, the authors found that teachers (1) demonstrated a distinct LAL profile and (2) indicated stronger training needs in assessment practice than in assessment theory. These two findings can be explained by a combination of teachers' assessment experience, stakeholder network, assessment policies, assessment training resources, and practical constraints. Findings of this study contribute to the authors' current understanding of LAL development and assessment training for language teachers. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "System : an international journal of educational technology and applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: