Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEskildsen, Søren Wind
Titel'We're Learning a Lot of New Words': Encountering New L2 Vocabulary Outside of Class.
QuelleIn: The modern language journal, 102 (2018) Supplement, S. 46-63Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Anmerkungen 5
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0026-7902
SchlagwörterEmpirische Forschung; Interaktion; Empirische Forschung; Interaktion; Lernumgebung; Außerschulische Tätigkeit; Wortschatzarbeit
AbstractThis article presents empirical evidence that the Interaction Hypothesis, especially key concepts in Negotiation for Meaning, bears little relevance for language learning outside of class ('in the wild') but seems to be epiphenomenal to experimentally elicited data. Instead, the article shows that the learning, vis à vis negotiation for meaning, that takes place in the wild needs to be viewed as repair practices, as it investigates speakers' displays of (non)understanding and learning as fundamentally social processes that take place as observable phenomena in real-time interaction and ultimately sustain the accountable processes of reaching and maintaining intersubjectivity. This moment-to-moment co-constructed interactional work of second language (L2) users and their co-participants is brought to bear on long-term L2 learning in the wild as the authors explores and documents the long-term repercussions of situated word searches through the lens of Conversation Analysis. Finally, the paper will discuss ways to use students' everyday interactions in L2 teaching. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The modern language journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: