Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBallis, Anja
TitelConfronting subject matter education with memorial pedagogy.
Guides at memorial sites and Holocaust museums.
QuelleIn: RISTAL : Research in Subject-matter Teaching and Learning, 1 (2018) 1, S. 19-34Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2616-7697
SchlagwörterPädagogischer Auftrag; Grounded Theory; Non-formale Bildung; Außerschulischer Lernort; Gedenkstättenpädagogik; Literaturunterricht; Gedenkstätte; Geschichtsunterricht; Holocaust; Nationalsozialismus; Sachunterricht; Fremdenführer; Forschungsprojekt; Europa; USA
AbstractTeaching and learning about the Holocaust and Nazi crimes is an interdisciplinary and diverse field with many different stakeholders as well as various educational concepts and programs. If this topic is looked at from the perspective of formal subject matter education, especially history and language education are of concern. In the perspective of non-formal education memorial pedagogy [Gedenkstätten-pädagogik] offers a wide range of methods. In this article, the guides at concentration camp memorial sites and Holocaust museums in Europe and the US shall be examined in greater detail: This group of people carries out crucial educational work - which often is overlooked. Guides represent a crucial point between institutions and visitors, between the past and the present, and between formal and non-formal education. Based on a variety of qualitative empirical data, like interviews with guides and pedagogical staff, analysis of educational materials and field studies at the sites, a typology of guides is developed following the methodology of Grounded Theory. The research focuses on how guides contribute to passing down the history of the Holocaust and Nazi crimes to visitors by leading their tours and how their perspectives can be reflected upon formal subject matter education of history and language. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2022/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "RISTAL : Research in Subject-matter Teaching and Learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: