Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDemetriou, Yolanda; Bachner, Joachim Stefan; Reimers, Anne Kerstin; Göhner, Wiebke
TitelEffects of a sports-oriented primary school on students' physical literacy and cognitive performance.
Gefälligkeitsübersetzung: Auswirkungen einer sportorientierten Grundschule auf die körperliche Kompetenz und die kognitiven Leistungen der Schüler.
QuelleIn: Journal of functional morphology and kinesiology, 3 (2018) 3, Art.-ID 37, 11 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2411-5142
DOI10.3390/jfmk3030037
SchlagwörterPädagogik; Vergleichsuntersuchung; Beeinflussung; Kognitive Leistung; Leistungsfähigkeit; Kind; Schule; Grundschule; Schwerpunktbildung; Physische Leistungsfähigkeit; Gesundheitsförderung; Bewegungszeit; Sport; Sportpädagogik; Intervention; Lebensführung; Leistung; Deutschland
AbstractAs only a small group of children fulfil the guidelines for physical activity, interventions are necessary to promote active lifestyles. We examined the effects of a sports-oriented primary school (N = 79) in comparison to a regular primary school (N = 90) on students' physical literacy and cognitive performance. To evaluate the implementation of the sports-oriented school curriculum a process evaluation was conducted, in which the school curriculum was analysed and guideline-based interviews were carried out with the schoolteachers and the school director. To measure students' physical literacy and cognitive performance several tests were used. Small positive effects of the sports-oriented primary school on students' physical literacy were shown in standing long jump and attitudes towards physical activity. There were no differences between the groups regarding cognitive performance. This study provides the first insights on how a sports-oriented school can promote students' physical literacy in the future. The results are in line with previous research that shows that when children spend more time in physical education and overall physical activities at school, no negative consequences result for their cognitive performance. In future, long-term evaluations of the effects of sports-oriented schools are required to receive valid results on the effects on students. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2021/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of functional morphology and kinesiology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: