Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWick, Katharina; Faude, Oliver; Manes, Susanne; Zahner, Lukas; Donath, Lars
TitelI can stand learning.
A controlled pilot intervention study on the effects of increased standing time on cognitive function in primary school children.
Gefälligkeitsübersetzung: I can stand learning. Eine kontrollierte Pilot-Interventionsstudie zu den Effekten einer erhöhten Standzeit auf die kognitiven Funktionen bei Grundschulkindern.
QuelleIn: International journal of environmental research and public health, 15 (2018) 2, Art.-ID 356, 12 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1660-4601; 1661-7827
DOI10.3390/ijerph15020356
SchlagwörterPädagogik; Empirische Untersuchung; Pilotstudie; Vergleichsuntersuchung; Denken; Kognition; Kognitive Leistung; Subjektivität; Objektivität; Adoleszenz; Denken; Grundschule; Kind; Kognition; Lernen; Pädagogik; Subjektivität; Bewegungsmangel; Motopädagogik; Objektivität; Stehen; Gesundheitsförderung; Kind; Grundschule; Lernen; Lernprozess; Bewegungsmangel; Gesundheitsförderung; Bewegungsaktivität; Motopädagogik; Stehen
AbstractSedentarism is considered an independent cardiovascular risk factor. Thus, the present study investigated the effects of employing standing desks in classrooms on cognitive function. The intervention class (IG; n = 19) was supplied with standing desks and balance pads for 11 weeks. The control class (CG; n = 19) received lessons as usual. Standing time was assessed objectively (accelerometers) and subjectively (self-report sheets, external classroom observers). The impact of standing on the digit span task and Eriksen flanker task was analysed. The standing time of the IG was higher during the school day in comparison to the CG (lesson: p = 0.004; break: p = 0.003). The intra-class correlation coefficient between self-reports and external observation was high (ICC = 0.94). The IG improved slightly on the Digit Span Task compared to CG. Employing standing desks for at least 1 h per school day serves as a feasible and effective opportunity to improve cognitive function. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2021/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of environmental research and public health" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: