Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enUhlenbrock, Christina; Meier, Henk Erik
TitelDefining an organizational role in a contested field.
The evolution of UNESCO's approach to physical education.
QuelleIn: The international journal of the history of sport, 35 (2018) 11, S. 1130-1148
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0952-3367; 1743-9035
DOI10.1080/09523367.2019.1612881
SchlagwörterLehrplan; Politische Entwicklung; Sportunterricht; UNESCO (Organisation der Vereinten Nationen für Bildung, Wissenschaft, Kultur und Kommunikation)
AbstractNeo-institutionalist scholars of comparative education have claimed that international organizations (IOs) promote educational scripts that result in a harmonization of school curricula. However, this neo-institutional model seems to be inadequate for the field of physical education (PE), as it neglects the contested and politicized space of global PE policy-making, which is illustrated by the evolution of UNESCO's role and approach within the highly contested field of PE policy development. Historical analysis suggests that three main factors could explain the challenging and time-intensive evolution of UNESCO's approach to PE: (a) limited capacity of IOs, (b) limited capacity of professions, and (c) problematic quality of theorizations. Moreover, the strongly associated cultural meaning of PE as well as the lack of capacity for resource-intensive PE implementation have led to resistance against and the non-implementation of Western-based concepts by non-Western countries. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2021/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The international journal of the history of sport" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: