Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTeixeira, Pedro N.; Videira, Pedro M.
TitelHigher Education in Lusophone Countries.
Differences and Commonalities in Higher Education's Policy and Development.
QuelleIn: Internationalisation of higher education, 6 (2018) Special, S. 37-69Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Sprachedeutsch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2199-5125
SchlagwörterLehre; Studium; Hochschulsystem; Student; Ausland; Portugal
AbstractPortuguese-speaking countries represent one of the largest linguistic communities in the world, though this tends to be less visible in the case of higher education than for other widely spoken languages. Moreover, the existing literature on higher education in Lusophone countries is scarce and very unevenly distributed. Thus, in this article, we brie fly present the higher education systems of these countries. In our analysis, we explore the main commonalities but also some of the major differences present in those systems regarding their development and policy issues. We give particular attention to their recent patterns of development and their regulatory frameworks regarding the governance at the system and institutional levels.(HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2019/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Internationalisation of higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: