Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNordhagen, Svein Erik; Fauske, Halvor
TitelThe Youth Olympic Games as an arena for Olympic education.
An evaluation of the school program, "Dream Day".
Gefälligkeitsübersetzung: Die Olympischen Jugendspiele als Schauplatz der olympischen Erziehung. Eine Evaluation des Schulprogramms "Traumtag".
QuelleIn: Acta Universitatis Carolinae. Kinanthropologica, 54 (2018) 2, S. 79-95
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0323-0511; 1212-1428; 2336-6052
DOI10.14712/23366052.2018.7
SchlagwörterBildungsideal; Erziehungsziel; Evaluation; Fallstudie; Bewusstsein; Erlebnis; Sekundarstufe II; Didaktik; Lernziel; Wissensvermittlung; Jugendsport; Olympische Idee; Sportaktivität; Sportförderung; Sportinteresse; Sportpädagogik; Intervention; Leistungsförderung; Wert; Olympische Spiele; Norwegen
AbstractThe promotion of Olympic education through Olympic events has received increased attention among researchers. The aim of this paper is to evaluate the Youth Olympic Games (YOG) as an arena for Olympic education based on the perceptions of the pupils participating in the school programme "Dream Day" during the YOG 2016 in Lillehammer, a former Olympic city in Norway. Didactical principles for Olympic education (Naul, 2008) are adopted as an analytical framework. This is a qualitative case study using interviews, observations and personal essays of participating pupils as the main sources. Based on the findings in this paper, we argue that the YOG have significant potential as an arena for Olympic education. However, this potential is not yet utilized, and the following implications for future practices are presented. First, the International Olympic Committee (IOC) needs to put more effort into the implementation of Olympic education programmes. Second, the implementation of Olympic education programmes should be a collaboration between different groups and disciplines, including youth representatives. Third, corroborating Naul's (2008), the pupils' socio-cultural backgrounds have to be taken into account in order to meet the needs of the participating youth. Finally, the Olympic education programme should have a long-term perspective where the Games are used to increase the educational effect. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2019/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Acta Universitatis Carolinae. Kinanthropologica" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: