Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMaksimenko, I. G.; Maksimenko, G. N.; Sokorev, V. V.; Ryl'skij, S. V.
TitelKontrol' uspevaemosti po predmetu "Fiziceskaja kul'tura" v skolach SSA.
Titel in anderen Sprachen: Progress rating system in us physical education school curricula.
Gefälligkeitsübersetzung: Kontrolle der Leistungen im Fach "Körperkultur" in den Schulen der USA.
QuelleIn: Teorija i praktika fiziceskoj kul'tury, (2018) 7, S. 62-65Verfügbarkeit 
Zusatzinformationenglische Fassung
russische Inhaltsangabe
Spracherussisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0040-3601
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Leistungsentwicklung; Leistungsfähigkeit; Motorische Leistungsfähigkeit; Test; Schüler; Erfolgskontrolle; Leistungsbeurteilung; Lernerfolgsmessung; Schulnote; Leistungsmotivation; Körper (Biol); Körpererziehung; Körperkultur; Sportunterricht; Grundfertigkeit; Bewertung; Russland; USA
AbstractAs reported by the World Health Organization, a persistent physical health and fitness sagging trend is observed in the young population groups the world over. One of the reasons for this negative trend is the low efficiency of the school physical education system. This problem is quite critical for the national school systems in Russia and Belorussia with the physical education service quality and quantity still insufficient to notably improve the students' health standards. The leading specialists tend to believe that progress in the school population physicality and functionality may be secured only by large-scale institutional and practical reforms in the system. A special priority will be given, among other things, to the trainees' progress rating in the physical education discipline. This was the reason for us to summarize the practical experience of the US school system in this domain to have it potentially implemented in the national school system. Our analysis of the available study reports on the subject showed the studies being still inconsistent and, hence, their findings contradictory. We applied the theoretical data analysis, synthesis and generalization of the US education curricula and reports to analyze the existing progress rating system in the physical education discipline in the US schools. Three versions of the progress rating system in the valid school physical education curricula were overviewed in the study. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2019/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teorija i praktika fiziceskoj kul'tury" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: