Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFarias, Cláudio; Mesquita, Isabel; Hastie, Peter A.; O'Donovan, Toni
TitelMediating peer teaching for learning games.
An action research intervention across three consecutive Sport Education seasons.
Gefälligkeitsübersetzung: Die Vermittlung des Peer-Teaching zum Erlernen von Spielen. Eine Aktionsforschungs-Intervention während drei aufeinanderfolgenden Einheiten von Sport Education.
QuelleIn: Research quarterly for exercise and sport, 89 (2018) 1, S. 91-102
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0270-1367; 2168-3824
DOI10.1080/02701367.2017.1402114
SchlagwörterQualitative Analyse; Unterrichtsanalyse; Selbstständigkeit; Schüler; Sport; Sportspiel; Taktik; Lehrerverhalten; Schülerorientierter Unterricht; Sportunterricht; Unterrichtsanalyse; Unterrichtsmethode; Qualitative Analyse; Fachdidaktik; Lernerfolg; Sportpädagogik; Leistung; Selbstständigkeit; Mannschaftssport; Unterrichtseinheit; Wissensvermittlung; Lehrerverhalten; Schüler; Lernerfolg; Lernprozess; Lerninhalt; Schülerorientierter Unterricht; Wissensvermittlung; Unterrichtseinheit; Unterrichtsgestaltung; Unterrichtsmethode; Unterrichtsmodell; Fachdidaktik; Mannschaftssport; Sport; Sportpädagogik; Sportspiel; Sportunterricht; Taktik; Leistung
AbstractPurpose: The purpose of this study was to provide an integrated analysis of a teacher's peer-teaching mediation strategies, the student-coaches' instruction, and the students' gameplay development across 3 consecutive seasons of sport education. Method: Twenty-six 7th-grade students participated in 3 consecutive sport education seasons of invasion games (basketball, handball, and soccer). The research involved 3 action research cycles, 1 per season, and each cycle included the processes of planning, acting and monitoring, reflecting, and fact finding. Data collection consisted of videotape and audiotape records of all 47 lessons, a reflective field diary kept by the first author in the role of teacher-researcher, and a total of 24 semistructured focus-group interviews. Trustworthiness criteria for assuring the quality of qualitative research included extensive data triangulation, stakeholders' crosschecking, and collaborative interpretational analysis. Results: Through the application of systematic preparation strategies, student-coaches were able to successfully conduct team instruction that resulted in students' tactical development and improved performance. Aspects such as the study of predominant configurations of players' gameplay and similar tactical principles across games within the same category prevented a setback in the complexity of the learning content addressed at the beginning of each season. Players also showed an increasing ability to adapt gameplay to game conditions. Conclusions: While sport education has the capacity to develop competent players, different levels of teacher guidance and learners' instructional responsibility are necessary when teaching tactics. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2019/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research quarterly for exercise and sport" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: