Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRipmeester, Nannette
TitelWhen being "book-smart" is not enough.
Skills graduates need to succeed in the future workplace.
QuelleIn: Internationalisation of higher education, 6 (2018) 1, S. 39-47Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2199-5125
SchlagwörterArbeitskräftebedarf; Fachkraft; Akademiker; Internationalität
AbstractThe term 'employability' keeps making the headlines in higher education. This article aims to explore what are the skills current university students need in order to succeed in the future workplace, and why employability is a topic which must be addressed by higher education institutions and their internationalisation strategies. We illustrate the role 21st century skills play and what employers deem important when recruiting candidates. We aim to look into the skills that will ensure students are hired in the near future and come up with three professional types with the 'most wanted' skills. We provide five guiding principles that may help higher education institutions to rethink their employability strategies and what they can do to ensure they 'deliver' graduates who feel ready to tackle a job market that may be different from the world as we know it. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2018/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Internationalisation of higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: