Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Kramer, Anica; Tamm, Marcus |
---|---|
Titel | Does learning trigger learning throughout adulthood? Evidence from training participation of the employed population. Gefälligkeitsübersetzung: Löst frühes Lernen Beteiligung an der Erwachsenbildung aus? Belege aus der Weiterbildungsbeteiligung der abbhängig Beschäftigten. |
Quelle | In: Economics of education review, (2018) 62, S. 82-90Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Beigaben | Abbildungen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0272-7757 |
DOI | 10.1016/j.econedurev.2017.11.004 |
Schlagwörter | Bildungsbeteiligung; Motivation; Partizipation; Hochschule; Auswirkung; Weiterbildung; Lebenslanges Lernen; Humankapital; Schulbildung; Dauer; Bildungsbeteiligung; Bildungsertrag; Bildungsertrag; Schulbildung; Motivation; Partizipation; Humankapital; Betriebliche Weiterbildung; Studiendauer; Hochschule; Weiterbildung; Lebenslanges Lernen; Dauer; Auswirkung; Hochschulabsolvent |
Abstract | "Individuals with more years of education generally acquire more training later on in life. Such a relationship may be due to skills learned in early periods increasing returns to educational investments in later periods. Using German data, this paper addresses the question whether the complementarity between education and training is causal. The identification is based on exogenous variation in years of education due to the buildup of universities. Results confirm that education has a significant impact on training participation during working life." (Author's abstract, © 2017 Elsevier). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2018/3 |