Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Konietzko, Sebastian (Hrsg.); Mohren, Sarah (Hrsg.); Mester, Jutta (Hrsg.) |
---|---|
Institution | Rat für Kulturelle Bildung |
Titel | Research on impacts of arts education. German-dutch perspectives. |
Quelle | Essen: Rat für Kulturelle Bildung (2018), 118 S.
PDF als Volltext |
Beigaben | Illustrationen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-3-00-060276-4 |
Schlagwörter | Bildungsforschung; Empirische Forschung; Methode; Kreativität; Urteilsfähigkeit; Deutschland; Grundschule; Kind; Kreativität; Mathematikunterricht; Methode; Niederlande; Bildungsforschung; Urteilsfähigkeit; Wirkung; Empirische Forschung; Sprachförderung; Kind; Vorschulalter; Grundschule; Feedback; Sprachförderung; Kunstunterricht; Mathematikunterricht; Musikunterricht; Kulturelle Bildung; Tagungsbericht; Wirkung; Tool; Deutschland; Niederlande |
Abstract | In April 2017 the German Federal Ministry of Education and Research [BMBF] and the Netherlands National Centre of Expertise for Cultural Education and Amateur Arts [LKCA], in close cooperation with the Mercator Foundation and the Dutch Ministry of Education, Culture and Science, organised a German-Dutch Colloquium on research into the effects of arts education. The aim of the Colloquium was to critically reflect and discuss research questions, concepts, theoretical assumptions, findings, and directions for further research in this area. The Colloquium had its origin in a discussion following the presentation of preliminary findings of a number of research projects regarding impacts of arts education at the Research Conference 'From Myths to Insights?' [Von Mythen zu Erkenntnissen?] in Wolfenbüttel, October 2016.2 The conference was organised by the Council for Arts Education [Rat für Kulturelle Bildung e.V.] in collaboration with the Network for Research in Cultural Education [Netzwerk Forschung Kulturelle Bildung] and the Federal Academy for Cultural Education [Bundesakademie für Kulturelle Bildung]. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2022/2 |