Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenYasukawa, Keiko (Hrsg.); Rogers, Alan (Hrsg.); Jackson, Kara (Hrsg.); Street, Brian V. (Hrsg.)
TitelNumeracy as social practice.
Global and local perspectives.
QuelleLondon: Routledge (2018), xvii, 259 S.Verfügbarkeit 
ReiheRethinking development
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN1-138-28445-9; 978-1-138-28445-6
SchlagwörterGrundbildung; Kompetenz; Soziale Ungleichheit; Soziale Herkunft; Alphabet; Erwachsener; Indien; Lernen; Neuseeland; Philippinen; Soziale Ungleichheit; Alphabetisierung; Praxisbezug; Internationaler Vergleich; Soziale Herkunft; Kompetenz; Aufsatzsammlung; Lernen; Alphabet; Rechenkompetenz; Alphabetisierung; Internationaler Vergleich; Aufsatzsammlung; Praxisbezug; Erwachsener; Indien; Neuseeland; Philippinen; Südafrika (Staat)
AbstractLearning takes place both inside and outside of the classroom, embedded in local practices, traditions and interactions. But whereas the importance of social practice is increasingly recognised in literacy education, Numeracy as Social Practice: Global and Local Perspectives is the first book to fully explore these principles in the context of numeracy. The book brings together a wide range of accounts and studies from around the world to build a picture of the challenges and benefits of seeing numeracy as social practice? That is, as mathematical activities embedded in the social, cultural, historical and political contexts in which these activities take place. Drawing on workplace, community and classroom contexts, Numeracy as Social Practice shows how everyday numeracy practices can be used in formal and non-formal maths teaching and how, in turn, classroom teaching can help to validate and strengthen local numeracy practices. At a time when an increasingly transnational approach is taken to education policy making, this book will appeal to development practitioners and researchers, and adult education, mathematics and numeracy teachers, researchers and policy makers around the world. (Verlag).
Erfasst vonDeutsches Institut für Erwachsenenbildung - Leibniz-Zentrum für Lebenslanges Lernen, Bonn
Update2021/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: