Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenSilverman, Jason (Hrsg.); Hoyos, Veronica (Hrsg.)
TitelDistance learning, e-learning and blended learning in mathematics education.
International trends in research and development.
QuelleCham: Springer International Publishing (2018), vi, 220 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheICME-13 Monographs
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN3-319-90789-1; 978-3-319-90789-5; 978-3-319-90790-1
DOI10.1007/978-3-319-90790-1
SchlagwörterForschung; Digitale Medien; Medieneinsatz; Mediennutzung; Lehrerfortbildung; Lernen; Lernumgebung; Computerunterstützter Unterricht; Tutorensystem; Mathematikunterricht; Blended Learning; E-Learning; Lebenslanges Lernen
AbstractThis book builds on current and emerging research in distance learning, e-learning and blended learning. Specifically, it tests the boundaries of what is known by examining and discussing recent research and development in teaching and learning based on these modalities, with a focus on lifelong mathematics learning and teaching. The book is organized in four sections: The first section focuses on the incorporation of new technologies into mathematics classrooms through the construction or use of digital teaching and learning platforms. The second section presents a wide range of perspectives on the study and implementation of different tutoring systems and/or computer assisted math instruction. The third section presents four new innovations in mathematics learning and/or mathematics teacher education that involve the development of novel interfaces' for communicating mathematical ideas and analyzing student thinking and student work. Finally, the fourth section presents the latest work on the construction and implementation of new MOOCs and rich media platforms developed to carry out specialized mathematics teacher education. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: