Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGundermann, Susanne
TitelThe challenges of teaching in English: Training formats to prepare and support lecturers.
QuelleAus: Jansen-Schulz, Bettina (Hrsg.); Tantau, Till (Hrsg.): Excellent teaching. Principles, structures and requirements. Bielefeld: W. Bertelsmann Verl. (2018) S. 141-154Verfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 2; Literaturangaben S. 152-154
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-7639-5991-4; 978-3-7639-5992-1
SchlagwörterKommunikation; Fremdsprache; Englisch; Qualifizierung; Universität; Hochschullehrer; Hochschullehre; Baden-Württemberg; Freiburg im Breisgau
AbstractContrary to popular belief, lecturers who teach their subjects in English do not solely need to be proficient users of English. The English-medium instruction (EMI) classroom is characterised by a high degree of diversity of the student body and entails a variety of language, academic and intercultural challenges for which lecturers need to develop specific communicative skills. This chapter exemplarily depicts three such skill sets (communicating lesson structure, encouraging student interaction and awareness-based contextualisation) and five different training formats through which lecturers can acquire these skills. Insights from EMI training offers at the University of Freiburg show that the range of training formats is not only beneficial for addressing different learning style preferences among lecturers, but also for dealing with the scarcity of time and occasional scepticism of lecturers. The chapter concludes with suggestions for future directions for EMI training such as the integration of new target groups or topics, or the alignment with extant training certificates or other tools of (teaching) quality management. CONTENTS: 1 The Role of Language Proficiency in English-Medium Instruction (142). - 2 The Challenges in Internationalised Learning Environments (143). - 3 Specific Instructional Skills for Teaching in English (146). - 4 English-Medium Instruction Training Formats at the University of Freiburg (149). - 5 Future Directions of Training for English-Medium Instruction Lecturers (151). (zhb/text adopted).
Erfasst vonZentrum für HochschulBildung - Technische Universität Dortmund
Update2019/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: