Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Tomporowski, Phillip; Pendleton, Daniel M.; McCullick, Bryan A. |
---|---|
Titel | Varieties of learning and developmental theories of memory. Neurophysiological evidence and its relevance for researchers and educators. Gefälligkeitsübersetzung: Varianten des Lernens und Entwicklungstheorien des Gedächtnisses. Neurophysiologische Evidenz und ihre Relevanz für Forscher und Pädagogen. |
Quelle | Aus: Meeusen, Romain (Hrsg.); Schaefer, Sabine (Hrsg.); Tomporowski, Phillip (Hrsg.); Bailey, Richard P. (Hrsg.): Physical activity and educational achievement. Insights from exercise neuroscience. London: Routledge (2018) S. 32-62
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 978-1-315-30578-3 |
Schlagwörter | Empirische Forschung; Beeinflussung; Gedächtnis; Kognition; Kognitive Leistung; Beeinflussung; Gedächtnis; Gehirn; Kognition; Lernen; Neurophysiologie; Theorie; Training; Sportpädagogik; Leistung; Neuropsychologie; Wirkung; Empirische Forschung; Lernen; Lernprozess; Gehirn; Sportpädagogik; Training; Neurophysiologie; Neuropsychologie; Leistung; Theorie; Wirkung |
Abstract | Learning has been defined as a set of internal processes associated with practice or experience that lead to relatively permanent changes in the potential to behave. Several assumptions are central to this definition; learning is: (1) an internal process that cannot be seen directly but is inferred from observations of behaviour; (2) related to experience and is not a function of maturation or development; (3) relatively permanent and expressed in behaviours performed following delays in time or in multiple contexts; and (4) sometimes obscured by environmental conditions, such as fatigue or motivation. (geändert). (Autor). |
Erfasst von | Bundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn |
Update | 2018/4 |