Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenDe Lel, Gisèle (Hrsg.)
InstitutionEuropäische Kommission / Education, Audiovisual and Culture Executive Agency
TitelThe European Higher Education Area in 2018. Bologna Process Implementation Report.
QuelleLuxemburg: Amt für Veröffentlichungen der Europäischen Union (2018), 325 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-92-9492-739-2; 978-92-9492-740-8; 978-92-9492-741-5
DOI10.2797/265898
SchlagwörterMobilität; Hochschulbildung; Bologna-Prozess; Statistik; Hochschule; Internationaler Vergleich; Qualitätssicherung; Student; EURYDICE (Bildungsinformationsnetz in der EU); Europa
AbstractThe Bologna Process has brought us a long way towards achieving the goals for European higher education set two decades ago. This third edition of the Bologna Process Implementation Report provides clear evidence of change in the higher education landscape. It shows where progress has been made, but also points to the gaps that need to be filled if we are to strengthen European higher education cooperation on the basis of quality and mutual trust. Higher education has been evolving rapidly to respond to fast changing demands. Overall in Europe, we are becoming better educated, as more students have the opportunity to develop the high-level skills and knowledge that our societies require. Thanks to the Bologna Process and the Erasmus+ programme, students have become more mobile, and can benefit from study and employment opportunities abroad. Yet we also face challenges in this changing environment: How do we recognise and reward good teaching as well as good research? How do we ensure that young people from disadvantaged backgrounds can access and successfully complete higher education? How do we remove burdensome recognition procedures to ensure that students and graduates can be mobile? And how do we increase the relevance of higher education programmes for a labour market that is in a state of permanent transformation? The Bologna Process provides a space for countries to discuss these challenges, and this dialogue remains critical. (EU-Homepage).
Erfasst vonSekretariat der Kultusministerkonferenz, Bonn
Update2018/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: