Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAßmann, Christian; Gaasch, Christoph; Pohl, Steffi; Carstensen, Claus H.
TitelEstimation of plausible values considering partially missing background information: A data augmented MCMC approach.
QuelleAus: Blossfeld, Hans-Peter (Hrsg.); Maurice, Jutta von (Hrsg.); Bayer, Michael (Hrsg.); Skopek, Jan (Hrsg.): Methodological issues of longitudinal surveys. The example of the national educational panel study. Wiesbaden: Springer VS (2016) S. 503-521
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-658-11992-8; 978-3-658-11994-2
DOI10.1007/978-3-658-11994-2_28
SchlagwörterFragebogen; Panel; Schuljahr 05; Schülerleistung; Datenanalyse; Regressionsanalyse; Mathematische Kompetenz; Messung; Plausibilität; Statistische Analyse; NEPS (National Educational Panel Study)
AbstractThe National Educational Panel Study (NEPS) provides data on the development of competencies across the whole life span. Plausible values as a measure of individual competence are provided by explicitly including background variables that capture individual characteristics in the corresponding Item Response Theory model. Despite tremendous efforts in field work, missing values in the background variables can occur. Adequate estimation routines are needed to reflect the uncertainty stemming from missing values in the background variables with regard to plausible values. We propose an estimation strategy based on Markov Chain Monte Carlo techniques that simultaneously addresses missing values in background variables and estimates parameters characterizing the distribution of plausible values. We evaluate the validity of our approach with respect to statistical accuracy in a simulation study that allows for controlling the mechanism that causes missing data. The results show that the proposed approach is capable of recovering the true regression parameters that describe the relationship between latent competence scores and background variables and thus of recovering the distribution that characterizes plausible values. The approach is illustrated in an example using competence test data on mathematical abilities of Grade-5 students. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: