Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMazziotti, Claudia; Rummel, Nikol; Deiglmayr, Anne
TitelComparing students' solutions when learning collaboratively or individually within productive failure.
QuelleAus: Looi, Chee-Kit (Hrsg.); Polman, Joseph (Hrsg.); Cress, Ulrike (Hrsg.); Reimann, Peter (Hrsg.): Transforming learning, empowering learners. The International Conference of the Learning Sciences (ICLS) 2016. 2. 12th International Conference of the Learning Sciences, June 20-24, 2016, Singapore, National Institute of Education, Nanyang Technological University, Singapore. Singapur: International Society of the Learning Sciences (2016) S. 926-929
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenTabelle
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-0-9903550-8-3
SchlagwörterKollaboration; Lernen; Lernen; Kollaboration; Lösung
AbstractIn this article we focus on evaluating student solutions generated during the initial problem-solving phase of a Productive Failure study, where problem solving precedes instruction. In particular, we investigated whether collaboratively learning students came up with more solution ideas and generated qualitatively better solutions than individually learning students. Although descriptively the collaboratively learning students outperformed individually learning students with regard to both the quantity of solution ideas and the quality of solutions, we were unable to establish statistically significant differences. Moreover, we did not find correlations between students' solutions and their learning outcome. Possible reasons for the missing link are discussed. The analyses reported in this paper are based on yet unpublished data from a study by Mazziotti, Loibl & Rummel (2015). (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2019/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: