Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Santiago, Paulo; Avalos, Beatrice; Burns, Tracey; Morduchowicz, Alejandro; Radinger, Thomas |
---|---|
Institution | OECD |
Titel | Uruguay 2016. |
Quelle | Paris: OECD (2016), 274 S.
PDF als Volltext |
Reihe | OECD reviews of school resources |
Beigaben | Illustrationen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-92-64-26550-9 |
DOI | 10.1787/9789264265530-en |
Schlagwörter | Bildung; Chancengleichheit; Bildungspolitik; Schule; Schulsystem; Schulentwicklung; Schulleitung; Schulorganisation; Lehrer; Schüler-Lehrer-Beziehung; Schulbildung; Unterrichtszeit; Steuerung; Ausgaben; Finanzierung; Statistik; Ausstattung; Effektivität; Empfehlung; Qualitätsentwicklung; Uruguay |
Abstract | [This report for Uruguay explores] how school resources can be governed, distributed, utilised and managed to improve the quality, equity and efficiency of school education. School resources are understood in a broad way, including financial resources (e.g. expenditures on education, school budget), physical resources (e.g. school infrastructure, computers), human resources (e.g. teachers, school leaders) and other resources (e.g. learning time). (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2018/1 |