Literaturnachweis - Detailanzeige
Institution | OECD |
---|---|
Titel | PISA 2015 results. Volume 1. Excellence and equity in education. |
Quelle | Paris: OECD (2016), 489 S.
PDF als Volltext |
Beigaben | Illustrationen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-92-64-26649-0; 978-92-64-26732-9 |
DOI | 10.1787/9789264266490-en |
Schlagwörter | Empirische Untersuchung; Chancengleichheit; Selbstwirksamkeit; Soziale Herkunft; Sekundarstufe I; Schüler; Leistungsbeurteilung; Schülerleistung; Lernmotivation; Lesekompetenz; Mathematikunterricht; Mathematische Kompetenz; Naturwissenschaftliche Kompetenz; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Migrationshintergrund; Sozioökonomische Lage; Internationaler Vergleich; Leistungsmessung; Jugendlicher; PISA (Programme for International Student Assessment); OECD-Staaten |
Abstract | This volume summarises student performance in science, reading and mathematics, and defines and measures equity in education. It focuses on students' attitudes towards learning science, including their expectations of working in science-related careers. The volume also discusses how performance and equity have evolved across PISA-participating countries and economies over recent years. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2017/4 |