Literaturnachweis - Detailanzeige
Institution | European Centre for the Development of Vocational Training |
---|---|
Titel | Leaving education early: Putting vocational education and training centre stage. Volume II, Evaluating policy impact. Gefälligkeitsübersetzung: Bildungsabbruch: Berufsausbildung und berufliche Weiterbildung in den Mittelpunkt stellen. Band II, Evaluation der politischen Maßnahmen. |
Quelle | Thessaloniki (2016), 149 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Reihe | CEDEFOP research paper. 58 |
Zusatzinformation | Executive Summary |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
ISSN | 1831-5860 |
ISBN | 978-92-896-2249-3 |
DOI | 10.2801/967263 |
Schlagwörter | Bildungsverhalten; Bildungsmonitoring; Bildungspolitik; Bildungsangebot; Bildungsstatistik; Schule; Ausbildung; Berufsausbildung; Arbeitsmarktpolitik; Niedrig Qualifizierter; Ausbildungsangebot; Berufsvorbereitung; Case Management; Internationaler Vergleich; Abbruch; Intervention; Ursache; Wirkungsforschung; Europäische Union; Junger Erwachsener; Belgien; Bulgarien; Deutschland; Dänemark; Estland; Finnland; Frankreich; Griechenland; Großbritannien; Irland; Italien; Kroatien; Lettland; Litauen; Luxemburg; Malta; Niederlande; Norwegen; Polen; Portugal; Rumänien; Schweden; Slowakei; Slowenien; Spanien; Tschechische Republik; Ungarn; Zypern; Österreich |
Abstract | "This Cedefop study focuses on the contribution that vocational education and training (VET) can make to reducing early leaving from education and training (ELET). Published in two volumes, the first is dedicated to understanding better the learning pathways of young students, providing measurements of early leaving in VET, and understanding the role of VET in breaking the vicious cycle of early leaving and unemployment. This second volume reviews VET-related measures to tackle ELET, either by preventing learners dropping out and/or by bringing those who have already left back to education and training. This volume identifies and discusses the key features of successful policies and practices, plus the conditions necessary to evaluate and upscale successful regional and local practices to national strategies." (Author's abstract, IAB-Doku). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2017/3 |