Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKuger, Susanne; Klieme, Eckhard
TitelDimensions of context assessment.
QuelleAus: Kuger, Susanne (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Jude, Nina (Hrsg.); Kaplan, David (Hrsg.): Assessing contexts of learning. An international perspective. Cham, Switzerland: Springer (2016) S. 3-37
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheMethodology of Educational Measurement and Assessment
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-319-45356-9; 978-3-319-45357-6
DOI10.1007/978-3-319-45357-6_1
SchlagwörterBildungserfolg; Bildungsforschung; Methode; Sekundäranalyse; TIMSS (Third International Mathematics and Science Study); Beziehung; Kognition; Stichprobe; Soziale Herkunft; Bildungspolitik; Kognition; Methode; Schüler; Schulpolitik; Steuerung; Stichprobe; Bildungspolitik; Schulpolitik; Zielgruppe; Internationaler Vergleich; Soziale Herkunft; Analyse; Bildungsforschung; Daten; Beziehung; Leistungsmessung; Taxonomie; Heterogenität; Sekundäranalyse; Schüler; Schülerleistung; Lehr-Lern-Prozess; Lernbedingungen; Taxonomie; Steuerung; Internationaler Vergleich; Analyse; Daten; Einflussfaktor; Heterogenität; Leistungsmessung; Studie; Zielgruppe; Studie; IGLU (Internationale Grundschul-Lese-Untersuchung); PISA (Programme for International Student Assessment)
AbstractThis chapter provides an overarching framework to context assessment in international large-scale assessments (ILSAs), and applies it to discuss relationships between context and cognitive assessment. One of the most critical differences between these two types of assessment is the variety of topics, perspectives, and levels in the education systems that need to be taken into account. This chapter first points out similarities in context assessments across ILSA programs, thus defining a set of common content in context assessment. Although there are important conceptual similarities in context assessments across ILSAs, there are good reasons why this lowest common denominator should be enriched according to the respective study goals and designs of the different programs. This chapter discusses some possible directions and further, provides suggestions as to how the scope of ILSAs may be increased to provide better information about education research and policy in the future. Although this framework model is applicable to learning contexts worldwide, context assessments in ILSAs need to take into account the many similarities and differences of education systems world-wide. A final aim of this chapter therefore is to discuss some critical issues that arise from an international perspective in ILSAs. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2017/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: