Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Blossfeld, Hans-Peter (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Models of secondary education and social inequality. An international comparison. |
Quelle | Cheltenham; Northampton, MA: Edward Elgar Publishing (2016), xxv, 419 S. |
Reihe | eduLIFE lifelong learning |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-1-78536-725-0 |
Schlagwörter | Bildung; Bildungserfolg; Bildungschance; Chancengleichheit; Soziale Ungleichheit; Kognitive Kompetenz; Reproduktion; Soziale Herkunft; Soziale Integration; Soziale Mobilität; Auslese; Australien; Bildung; Chancengleichheit; Dänemark; Deutschland; Elite; England; Estland; Finnland; Frankreich; Irland; Israel; Italien; Modell; Niederlande; Schottland; Schüler; Schweiz; Soziale Ungleichheit; Wettbewerb; Russland; Schweden; Soziale Integration; Soziale Mobilität; Ungarn; USA; Reproduktion; Internationaler Vergleich; Soziale Herkunft; Begabung; Kognitive Kompetenz; Schulbildung; Ungleichheit; Schulsystem; Gegliedertes Schulsystem; Sekundarbereich; Schüler; Schulbildung; Begabung; Ungleichheit; Elite; Konkurrenz; Wettbewerb; Internationaler Vergleich; Auslese; Modell; Benachteiligtes Kind; Australien; Deutschland; Dänemark; England; Estland; Finnland; Frankreich; Irland; Israel; Italien; Niederlande; Russland; Schottland; Schweden; Schweiz; USA; Ungarn |
Abstract | From an international comparative perspective, this third book [...] provides a thorough investigation into how social inequalities arise during individuals' secondary schooling careers. Paying particular attention to the role of social origin and prior performance, it focuses on tracking and differentiation in secondary schooling examining the short- and long-term effects on inequality of opportunities. It looks at ways in which differentiation in secondary education might produce and reproduce social inequalities in educational opportunities and educational attainment. [...] The international viewpoint allows for an illuminating comparison in light of the different models, rules and procedures that regulate admission selection and learning in different countries. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2017/3 |