Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchwartz, Daniel L.; Tsang, Jessica M.; Blair, Kristen P.
TitelThe ABCs of how we learn.
26 scientifically proven approaches, how they work, and when to use them. First edition.
QuelleNew York; London: W.W. Norton & Company (2016), xvi, 366 S.Verfügbarkeit 
ReiheNorton books in education
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-393-70926-4; 978-0-393-70926-1
SchlagwörterWissen; Beobachtung; Aufmerksamkeit; Behaviorismus; Freude; Gedächtnis; Intelligenz (Psy); Kognitivismus; Lernpsychologie; Selbstwirksamkeit; Verstehen; Vorstellung (Psy); Generation; Behaviorismus; Beobachtung; Effizienz; Freude; Gedächtnis; Lernen; Motivation; Partizipation; Verantwortung; Verstehen; Wissen; Aufmerksamkeit; Lernpsychologie; Lerntheorie; Entdeckendes Lernen; Generation; Interesse; Lernverhalten; Kognitivismus; Selbstwirksamkeit; Entdeckendes Lernen; Feedback; Interesse; Lernen; Lernprozess; Lerntheorie; Lernverhalten; Motivation; Lernmethode; Visualisieren; Verantwortung; Partizipation; Effizienz
AbstractBased on a popular Stanford University course, the book uses a novel format that is suitable as both a textbook and a popular read. With everyday language, engaging examples, a sense of humor, and solid evidence, it describes 26 unique ways that students learn. [...] The book presents learning research in a way that educators can creatively translate into exceptional lessons and classroom practice. The book covers field-defining learning theories ranging from behaviorism (R is for Reward) to cognitive psychology (S is for Self-Explanation) to social psychology (O is for Observation). The chapters also introduce lesser-known theories exceptionally relevant to practice, such as arousal theory (X is for eXcitement). Together the theories, evidence, and strategies from each chapter can be combined endlessly to create original and effective learning plans and the means to know if they succeed. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2017/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: