Literaturnachweis - Detailanzeige
Institution | Europäische Kommission / Generaldirektion Bildung und Kultur |
---|---|
Titel | Education and training monitor 2016. |
Quelle | Brüssel (2016), 88 S.
PDF als Volltext |
Reihe | Education and training monitor. 05 |
Zusatzinformation | https://doi.org/10.2766/680110 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
ISSN | 2363-1988 |
Schlagwörter | Bildung; Informationstechnologische Bildung; Bildungsbeteiligung; Bildungssystem; Bildungspolitik; Europäischer Qualifikationsrahmen; Bildungsstatistik; Frühpädagogik; Schule; Durchlässigkeit; Leistungsbeurteilung; Schulleistung; Anwendungsprogramm; Übergang Schule - Beruf; Armut; Mobilitätsförderung; Partizipation; Ausgaben; Finanzierung; Investition; Öffentliche Ausgaben; Ausbildung; Berufsbildung; Berufsbildungssystem; Professionalisierung; Hochschulbildung; Auslandsstudium; Weiterbildung; Lebenslanges Lernen; Internationaler Vergleich; Abbruch; Anrechnung; Quote; Hochschulabsolvent; Europäische Union; Bildungspersonal; Student; Belgien; Bulgarien; Deutschland; Dänemark; Estland; Finnland; Frankreich; Griechenland; Großbritannien; Irland; Italien; Kroatien; Lettland; Litauen; Luxemburg; Malta; Niederlande; Polen; Portugal; Rumänien; Schweden; Slowakei; Slowenien; Spanien; Tschechische Republik; Ungarn; Zypern; Österreich |
Abstract | "The 2016 edition puts the spotlight on education priorities most in need. On top of the list are the equity dimension, the need for responsive education systems and the inclusion of refugees through education to boost social cohesion and mobility between generations.; This year's Education and Training Monitor explores societal challenges in more depth and addresses migration, demography and the key competences that education should help develop. The Monitor then analyses progress in raising educational outcomes -- by reducing early school leaving and underachievement, and increasing tertiary educational attainment -- at EU level and in individual Member States. Finally, via the cross-national comparison of education systems and in the country analysis, the report presents and examines plenty of policy initiatives that can help make education more responsive to societal and labour market needs." (Author's abstract, IAB-Doku). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2017/2 |