Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenStrobach, Tilo (Hrsg.); Karbach, Julia (Hrsg.)
TitelCognitive training.
An overview of features and applications.
QuelleCham: Springer (2016), xi, 211 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenDiagramme
ZusatzinformationTitelbild
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN3-319-42660-5; 978-3-319-42660-0; 978-3-319-42662-4
DOI10.1007/978-3-319-42662-4
SchlagwörterBildung; Zukunftsorientierung; Forschung; Forschungsdesign; Methode; Arbeitsgedächtnis; Aufmerksamkeit; Gedächtnis; Kognitionspsychologie; Kognitive Kompetenz; Transfer; Wahrnehmung; Adoleszenz; Kindheit; Videospiel; Motivation; Hirnforschung; Musik; Meditation; Bewegung (Motorische); Sport; Training; Modell; Theorie; Wirkung; Erwachsener; Individuum
AbstractThe international team of contributors [of this book] critically review the current knowledge regarding the effectiveness of training interventions designed to improve cognitive functions in different target populations. There is substantial evidence that cognitive and physical training can improve cognitive performance, but these benefits seem to vary as a function of the type and the intensity of interventions and the way training-induced gains are measured and analyzed. This book further fulfills the need for clarification of the mechanisms underlying cognitive and neural changes occurring after training. This book offers a comprehensive overview of empirical findings and methodological approaches of cognitive training research in different cognitive domains (memory, executive functions, etc.), types of training (working memory training, video game training, physical training, etc.), age groups (from children to young and older adults), target populations (children with developmental disorders, aging workers, MCI patients etc.), settings (laboratory-based studies, applied studies in clinical and educational settings), and methodological approaches (behavioral studies, neuroscientific studies). Chapters feature theoretical models that describe the mechanisms underlying training-induced cognitive and neural changes. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2017/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: