Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenKürsteiner, Brigitte (Hrsg.); Bleichenbacher, Lukas (Hrsg.); Frehner, Ruth (Hrsg.); Kolde, Antje-Marianne (Hrsg.)
TitelTeacher education in the 21st century.
A focus on convergence.
QuelleNewcastle upon Tyne, UK: Cambridge Scholars Publishing (2016), xi, 288 S.Verfügbarkeit 
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-1-4438-9058-8
SchlagwörterLehrer; Lehramtsstudent; Lehrerausbildung; Schüler; Interkulturalität; Interkulturelle Bildung; Multikulturalität; Lernprozess; Mehrsprachigkeit; Englisch; Englischunterricht; Französisch; Französischunterricht; Entwicklungsland; Internationalisierung; Postkolonialismus; Globalisierung; Hochschulbildung; Auslandsstudium; Heterogenität; Zusammensetzung; Ausländer; Student; Australien; Frankofone Staaten; Großbritannien; Schweiz
AbstractHow can teacher education prepare future teachers for their work in increasingly diverse classrooms? How does the concept of plurilingualism inform language educational policy in different countries? What are the current opportunities and challenges in the domain of internationalisation in teacher education? The contributions to this volume address these questions from different theoretical perspectives, and with a strong emphasis on the actual practices in various classrooms. At a time when simplistic, essentialist, biased, and discriminatory ideologies and practices see a rebirth in public discourse, and represent a risk to education, the contributors here take stock and describe some worthwhile alternatives. The first set of chapters addresses the integration of ethnic, religious, and gender diversity in teacher education colleges. In the second part, the notion of plurilingualism in different educational contexts is explored from a critical sociolinguistic point of view. The chapters in the third part present evidence from innovative international academic exchange programs and how they contribute to socio-spatial learning amongst others. The common denominator in this volume is the notion of convergence - the coexistence of people and practices in diverse contexts. (Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2017/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: