Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelPISA 2015 assessment and analytical framework.
Science, reading, mathematic and financial literacy.
QuelleParis: OECD (2016), 198 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReihePISA
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
DOI10.1787/9789264255425-en
SchlagwörterBildung; Fragebogen; Bildungspolitik; Schüler; Leistungsbeurteilung; Schülerleistung; Lesekompetenz; Lesen; Mathematikunterricht; Mathematische Kompetenz; Naturwissenschaftliche Kompetenz; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Ökonomie; Internationaler Vergleich; Leistungsmessung; PISA (Programme for International Student Assessment); OECD-Staaten
Abstract"What is important for citizens to know and be able to do?" The OECD Programme for International Student Assessment (PISA) seeks to answer that question through the most comprehensive and rigorous international assessment of student knowledge and skills. The PISA 2015 Assessment and Analytical Framework presents the conceptual foundations of the sixth cycle of the triennial assessment. Similar to the previous cycles, the 2015 assessment covers science, reading and mathematics, with the major focus on scientific literacy this cycle. Financial literacy is also evaluated as an optional assessment, as it was in 2012. A questionnaire about students' background is distributed to all participating students. Students may also choose to complete additional questionnaires: one about their future studies and career, a second about their familiarity with information and communication technologies. School principals complete a questionnaire about the learning environment in their schools, and parents of students who sit the PISA test can choose to complete a questionnaire about the home environment. Seventy-one countries and economies, including all 34 OECD countries, participated in the PISA 2015 assessment. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2017/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: