Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenPapadouris, Nicos (Hrsg.)
InstitutionEuropean Science Education Research Association
TitelInsights from research in science teaching and learning.
Selected papers from the Esera 2013 Conference.
QuelleHeidelberg; Dordrecht: Springer (2016), IX, 313 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheContributions from science education research. 2
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN3-319-20073-9; 978-3-319-20073-6; 978-3-319-20074-3
DOI10.1007/978-3-319-20074-3
SchlagwörterVorschulalter; Sekundarstufe II; Übergang; Lehrerausbildung; Didaktisches Prinzip; Experiment; Unterrichtsforschung; Unterrichtsinhalt; Fachdidaktik; Inklusion; Design; Mathematik; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Technologie; Elektrizitätslehre; Physikunterricht; Berufswunsch; Naturwissenschaftler; Wissenschaftspropädeutik; Europäische Union; Behinderter; Techniker; Deutschland; Griechenland; Großbritannien; Norwegen; Südafrika (Staat)
AbstractThis book includes studies that represent the state of the art in science education research and convey a sense of the variation in educational traditions around the world. The papers are organized into six main sections: science teaching processes, conceptual understanding, reasoning strategies, early years science education, and affective and social aspects of science teaching and learning. The volume features 18 papers, selected from [...] papers presented during the 10th European Science Education Research Association (ESERA) Conference [Nicosia, Cyprus, 2013]. The theme of the conference was "Science Education Research for Evidence-based Teaching and Coherence in Learning". The studies presented underline aspects of great relevance in contemporary science education: the need to reflect on different approaches to enhance our knowledge of learning processes and the role of context, designed or circumstantial, formal or non-formal, in learning and instruction. These studies are innovative in the issues they explore, the methods they use, or the ways in which emergent knowledge in the field is represented. The book is of interest to science educators and science education researchers with a commitment to evidence informed teaching and learning. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2016/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: