Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Stronge, James H. |
---|---|
Titel | Effective teachers = student achievement. What the research says. |
Quelle | Larchmont, NY: Eye On Education (2010), XV, 173 S. |
Beigaben | grafische Darstellungen; Literatur- und URL-Angaben S. 165-173 |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-59667-154-8; 978-1-59667-154-6 |
Schlagwörter | Kompetenz; Empirische Forschung; Fallstudie; Methode; Chancengleichheit; Hochbegabung; Besoldung; Schulentwicklung; Klassengröße; Primarbereich; Sekundarbereich; Lehrer; Schüler; Fachwissen; Schulerfolg; Schülerleistung; Unterrichtsgestaltung; Unterrichtsplanung; Unterricht; Messverfahren; Berufserfahrung; Berufsethos; Qualifikation; Benachteiligung; Effektivität; Einflussfaktor; Leistungsmessung; Materieller Anreiz; Qualität; Ethnische Minderheit; USA |
Abstract | Research has shown that there is no greater influence on a student's success than the quality of his or her teacher. This book presents the research findings which demonstrate the connection between teacher effectiveness and student achievement. ... [It] proves that teachers are the most powerful factors ensuring student success. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2011/2 |